"Ontwikkel jouw team naar sparringspartners, die moeiteloos hun adviesrol claimen. Voor betere resultaten, meer voldoening en werkplezier."
Herken je dit?
Je hebt een ambitieuze visie op de communicatiestrategie voor de komende jaren zowel op de korte als lange termijn. Jouw team zegt volmondig ja op de weg die jullie gaan afleggen. Maar toch lukt het niet goed om flinke stappen te zetten. Je voelt dat er een blokkade zit. Het team blijf teveel hangen in de uitvoering. De meerderheid van jouw team is ready to go om de uitgestippelde koers te bewandelen maar zitten nog te vast in hun denkpatronen en komen daar maar lastig los van. Ze doen wat ze altijd al deden en krijgen dus dezelfde oplossingen en resultaten. Door de organisatie worden ze vaak (te) laat ingeschakeld. Jouw team wordt overvraagd en staat teveel onder druk.
Je ziet de potentie van jouw team maar ze claimen onvoldoende hun rol als adviserende gesprekspartner waardoor ze een uitvoerende rol hebben en die erkenning van de organisatie niet krijgen. Dit zorgt voor gedemotiveerde medewerkers en daardoor slechtere resultaten. Bovendien mis je dat stukje creativiteit wat communicatieprofessionals onderscheidt en wat zoveel meer voldoening en werkplezier oplevert. Je gunt ze deze ontwikkeling.
Het is tijd om de lead te pakken en hier verandering in aan te brengen, zodat jouw team boven zichzelf uit gaat stijgen en serieus genomen wordt in de organisatie!
Ontwikkeltraject
CREATIEF DENKEN
Ontwikkeltraject Creatief Denken…
… is een traject waarbij jouw team leert om zich als sparringspartner op te stellen zodat doelen echt behaald worden. Daarbij krijgt jouw team mijn persoonlijke coaching. Tijdens het traject heb ik, naast het aanleren van de Creatief Denken Methode, veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkelpunten van teamleden afzonderlijk.
Het resultaat van het traject is dat het team vol vertrouwen hun rol als sparringpartner claimt. Ze loskomen van vaste denkpatronen en eigen creativiteit ontwikkelen wat andere oplossingen oplevert. Met betere resultaten tot gevolg. Bovendien ervaren ze meer werkplezier en voldoening.
Dit betekent dat we gaan werken aan:
-
De vraag achter de vraag te stellen en echt tot de kern te komen.
-
Bewustwording op de impact die je als communicatieprofessional hebt door middel van wekelijkse reflectiemomenten. Waar kunnen ze het verschil maken.
-
Het praktisch toepassen van creatief denken op verschillende casussen. Op een laagdrempelige, concrete manier lopen we de Creatief Denken Methode-stappen door.
-
Het praktisch trainen van het creatieve brein om creativiteit te ontwikkelen. We duiken het creatieve proces in zodat ze vertrouwen krijgen in het bedenken van andere oplossingen.
Creatief Denken blijft gedurende 5 weken op de agenda waarin het team creatief denken leert toepassen op werkvraagstukken. Heel concreet en praktisch. Tijdens de wekelijkse incheckmomenten is er ook tijd voor reflectie van projecten waar teamleden op dat moment aan werken. Dit zorgt voor een perfecte combinatie van trainen, toepassen in de praktijk en reflecteren op eigen gedrag als communicatie professional. Na dit traject zit de vaardigheid Creatief Denken krachtig verankert in het skillpakket van het team.
Resultaat na het teamtraject. Jouw team….
-
Pakt die sparringspartner rol
-
Weet de kern van vraagstukken te achterhalen, oplossingen behalen echt hun doel
-
Kan makkelijker andere invalshoeken zien en dus andere oplossingen bieden
-
Heeft plezier in het anders aanvliegen van vraagstukken
-
Heeft vertrouwen in eigen creativiteit
Je doet jezelf en jouw team tekort als je op dezelfde manier door blijft gaan.
-
Jullie doen hetzelfde wat jullie altijd doen en krijgen dus dezelfde oplossingen met de dito resultaten
-
Het team teveel bezig is met nevenactiviteiten die doelen onvoldoende halen. Dat kost veel tijd, energie en budget
-
Jouw team wordt overvraagd en staat teveel onder druk omdat ze een uitvoerende rol hebben
-
Jullie worden te laat door de organisatie ingeschakeld omdat ze onvoldoende de meerwaarde van het team inzien
-
Ze krijgen geen erkenning van de organisatie waardoor de teamleden geen voldoening voelen
-
Teamleden hebben te weinig vertrouwen in hun eigen creativiteit en het vinden van andere oplossingen
Hoe zou het zijn als jouw team creatief leert denken en hierdoor..
-
De rol van adviserende gesprekspartner moeiteloos claimt
-
Losbreekt uit vaste denkpatronen en makkelijk andere oplossingen met betere resultaten bedenkt
-
Energie, tijd en budget veel slimmer inzet
-
Meer werkplezier en voldoening ervaart
Ook voor jouw team is het mogelijk om hun expert rol te claimen en zich te ontwikkelen in creatief denken! Om dit te realiseren kunnen jullie het ontwikkeltraject Creatief Denken volgen.
Traject info
-
Duur traject: 5 weken
-
We starten met een kick-off sessie van 1 uur
-
Daarna ontvangt het team wekelijks informatie en opdrachten die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. De opdrachten kosten per medewerker zo’n uur per week.
-
Het is mogelijk een eigen praktijkcasus in te brengen
-
1 x Per week live video groepcall (circa 45 min.) voor reflectie, het stellen van vragen en bespreken werkvraagstukken (tijdstip in overleg)
Bonus
-
Toegang tot besloten instagram account voor inspiratie en ondersteunende video’s
-
Welkompakket met een aantal teken-,schrijfmaterialen
Werkvormen
Het traject kan op twee manieren vormgegeven worden;
-
Hybride: Kick off-sessie en laatste sessie op locatie, overige sessies online
-
Online: alle sessies zijn online
Reviews
“We willen een website… Dat is vaak zoals het gaat. (Interne) opdrachtgevers hebben zelf het middel al bedacht en vragen mij dat uit te voeren. Terwijl ik vaak twijfel of dat wel de juiste manier is om het communicatiedoel te bereiken. Na het volgen van de training heb ik het vertrouwen gekregen om zelf met adviezen te komen om het vraagstuk anders aan te vliegen. Oplossingen te bieden waar ik zelf achter sta en waarmee we veel betere resultaten leveren. Ik heb weer plezier in mijn werk!”
Petra Vaassen
Sr. communicatieadviseur
"Na het volgen van het traject Creatief Denken blijf ik continue zoeken naar de juiste vraag áchter het communicatievraagstuk. En vanuit een andere invalshoek te kijken hoe we hier vanuit communicatie op in kunnen zetten. Het heeft me mooie inzichten gegeven om onze rol als communicatieadviseur nóg meer toegevoegde waarde te geven binnen de organisatie. En probeer dit telkens in mijn dagelijkse werk mee te nemen."
Wendy Latupeirissa
Sr. communicatieadviseur